dinsdag 28 juli 2015

Grote kuis

Regen tijdens de zomervakantie maakt het altijd wat makkelijker om aan de grote kuis te beginnen.  Voorlopig werden de keuken, de garage en het tuinhuisje aangepakt.  Het tuinhuisje is in orde, de keuken en de garage zijn, laat ons zeggen, ver gevorderd.  Want dan kom je gerief tegen dat je eigenlijk niet meer gebruikt, maar waar anderen misschien nog plezier aan hebben en dus stopt het echte kuiswerk en begint het verzamelen van materiaal om weg te geven.  Morgen wordt al het bruikbare opgehaald door een organisatie, daarna een rit naar het containerpark met de overschot en dan kunnen we weer lustig verder kuisen.  Maar enkel kuisen is niet aan mij besteed dus uiteraard werd er nog wat tijd gemaakt om tussendoor nog een beetje te naaien, al was het dan in de late uurtjes.

Na een rokje voor de zus en een T-shirt voor de broer was het Bente zijn beurt om iets nieuws te krijgen.  Hij koos de stof, ik het patroon:


Er werden ook nog wat dekentjes gemaakt...



En nu ik toch aan de grote kuis bezig was heb ik maar meteen een paar overtrekjes voor m'n stofrestjesbakken gemaakt.  Kwestie dat mijn stofjes mooi blijven zodat ze nog in kleine projectjes kunnen verwerkt worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten