dinsdag 28 juli 2015

't Is gelukt

Ik heb lang getwijfeld of het wel zou lukken, ik heb lang gewacht om het te proberen, maar ik bleef ervan overtuigd dat er een dag zou komen dat ik m'n twijfels i.v.m. het naaien van broeken (met alles er op en er aan) zou overwinnen.  En voila, het is zover.  Een hele tijd geleden maakte ik speelbroekjes, een eerste stap in de goede richting...  Een kleine twee weken geleden volgde de Jacob-broek in de makkelijkste versie.  Geen knopen, geen ritsen, niets speciaals...  En vannacht, jawel, vannacht raapte ik al m'n moed samen en begon ik aan een full-option broek, met zakken, rits, knopen, verstelbare taille, paspel randje, alles wat je bij een broek kan bedenken.  Om toch nog een beetje het bos door de bomen te zien, gebruikte ik terug de Jacob-broek van zonen09 als basis patroon.
Om half 2 's nachts heb ik de boel moeten staken.  Normaal als ik moe ben, begin ik nonchalant te werken.  Nu zag m'n naaisel er best goed uit, ware het niet dat ik één stofdeel kwijt was en dus niet verder kon.  's Morgens werd werd het stofdeel naast m'n tafel, op de grond, terug gevonden en werd de broek netjes afgewerkt.

Hoewel het broekje nog wat te groot is, wou Yanne het onmiddellijk aanhouden.  Iedereen happy dus!


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten