woensdag 12 april 2017

Feestjes

We vieren feest... heel veel feest.  De ideale gelegenheid om nieuwe patroontjes uit te testen.  Ik probeerde de judith-dress.  Yanne is 4,5 jaar en omdat ze niet zo uitzonderlijk groot is, maakte ik de 4 jaar met een ruime zoom zodat de lengte nog kon aangepast worden.  Yanne koos zelf de stof en ik ging met uiterste precisie aan het werk.  Het resultaat mocht er zijn.


Tot het kleedje werd gepast.  Wat een teleurstelling!  De lengte was oké, maar het bovenstuk was zowat 8cm te breed.  Ik begreep er niets van.  Voor de eerste keer sinds ik begon te naaien was het nodig om m'n dochter eens helemaal op te meten.  Wat bleek... Yanne haar borstomtrek is amper 54cm.  Dit is de omtrek van een 2-jarige.  Voor de lengte heeft ze dan weer de maten van een 5-jarige.  
Het patroon moest dus aangepast worden (en nog geen beetje).  Na wat denkwerk en het uitzoeken van een nieuw stofje, kon ik weer aan de slag.

voorkant

achterkant met open rug

Deze keer paste het prima.  En ook het oranje kleedje kreeg inmiddels een nieuwe eigenaar die wel de juiste maten heeft voor dit kleedje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten