maandag 28 maart 2016

Intussen is de paasvakantie van start gegaan.  Het uitgelezen moment om alle (nog lege) kleerhangers te voorzien van leuke kleedjes, hemdjes, rokjes en broekjes.  Maar... de inspiratie is een beetje zoek.
Gelukkig kwam Lotta logeren want in haar valies vond ik een modelletje dat me wel heel erg aanstond.  Het vervolg van het A-lijn kleedje, zeg maar.  Een gelijkaardig bovenstukje met een rokdeel dat wat breder uitloopt en dus wat meer zwier gehalte heeft.  Ik tekende het kleedje over en had onmiddellijk een nieuw patroontje dat als basis van enkele kleedjes kon dienen.
Lotta die erg gesteld is op kleedjes, kreeg natuurlijk het eerste exemplaar.  Ze zocht zelf de stof uit.


Nadien volgde nog eentje voor Yanne, vergezeld van een rokje.



En uiteindelijk ben ik er een beetje mee gaan experimenteren.  Ik paste zelf één en ander aan en toen kreeg ik het perfecte (tricot) strandkleedje.  Geen rits, geen knoopjes, geen knijpers... ideaal!
Enne... het volgende stofje voor zo'n kleedje is al gesneden.  Klaar om morgen ineen te naaien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten