donderdag 20 augustus 2015

Zakjes voor ... mezelf

Na m'n naaimarathon had ik er even genoeg van (dacht ik).  Het werd tijd om stilaan eens m'n schoolwerk voor te bereiden en dit dus was het nu de ideale moment. Bij het zoeken op pinterest naar leuke ideetjes kwam ik heel wat tegen... om te naaien.  En dus begon het een halve dag later weer te kriebelen.  Ik vond een stofje dat intussen al wel een jaar in de kast lag, maar te donker was voor een kleedje en dus perfect voor m'n volgende projectje.
Eerst kwam de 'joan-tas' aan de beurt.  Deze mag volgend schooljaar dienst doen als boekentas.  Het is een ruime tas die bovenaan met een strop kan dichtgetrokken worden.
Nadien volgde een hoes voor de laptop zodat die dagelijks mee op en af kan gaan naar school.
Uit de restjes maakte ik een pennenzak want dat kan je als leerkracht toch altijd gebruiken.  En toen kreeg ik het idee dat het wel handig zou zijn dat ik niet elke dag m'n handtas zou moeten meenemen.  Dus maakte ik een zakje waar m'n portefeuille, gsm en sleutels perfect in passen.  Aan het handvatje bevestigde ik een drukknoopje zodat ik het zakje in de grote tas kan vast maken.  Kwestie van niets te verliezen.
En toen... toen was m'n stof op en had ik dus nog steeds geen lessen voorbereid.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten