woensdag 21 januari 2015

Yanne goes retro

Toen ik laatst zei dat ik voor Yanne nog een kleedje wou maken, zei omi dat ze er nog eentje had liggen dat waarschijnlijk wel zou passen voor Yanne.  Een beetje nieuwsgierig wachtte ik tot het kleedje werd gevonden.  Bleek dat het niet zomaar een kleedje was.  35 jaar had het in de kast gelegen, wachtend op de dag dat het nog eens zou gedragen worden door een klein poppemieke.  En dan was daar plots die ene dag... Yanne werd in het kleedje getooid waar ikzelf 35 jaar geleden mee rondliep.



Hoewel ze met dit retro-kleedje super schattig staat, werd er toch nog een nieuw kleedje gemaakt.
Yanne hielp om de stof te kiezen en dus droeg ze enkele dagen later dit kleedje:


En die kap... ja, dat was een absolute must voor Yanne!




En toen alles klaar was, bleek er nog een stukje stof over te blijven.  Dat kan je toch niet gewoon weer in de kast leggen?!?  Dus maakte ik nog snel een truitje met hetzelfde patroontje.


De kleine restjes die nu nog overblijven, die verwerk ik volgend weekend in poppenkleertjes.

1 opmerking:

  1. O, mooi zeg, zowel het echte vintage kleedje als jouw retro creaties! Yanne staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen