zondag 8 juni 2014

Op het nippertje...

Toen ik via een groepsaankoop 30% korting op soft-cactus stofjes kreeg, kon ik dit weer niet aan me laten voorbij gaan.  Wanneer de stofjes toekwamen, toonde ik m'n buit aan m'n zus.
Waarop ze zei: 'Spijtig dat je die stofjes niet vroeger had, dan kon je een hemdje maken voor Rune om te dragen op de communie van een neefje.  Maar ja, 't is morgen al!'  Ik antwoordde hierop: 'En wie zegt dat ik dat hemdje niet meer klaar krijg tegen morgen?'  Zodoende mocht ik om 20u30 nog beginnen aan een hemdje waar ik eigenlijk geen patroon van had.  Ik zocht een patroon van een kleinere maat en paste dit op goed geluk wat aan.  Het resultaat mocht er zijn! Door gebrek aan een juist patroon is het maar juist gepast en doordat 2-jarigen snel groeien, zal het wel snel te klein zijn.  Maar ook dat is geen probleem want er volgt nog een klein neefje.  Tuurtje, binnenkort zal dit hemdje voor u zijn!


1 opmerking: