zaterdag 14 juni 2014

Een middagje 'Lotta Lady Bag'-gen

Toen ik liet vallen dat ik voor Yanne's nichtje een Lotta Lady Bag wou maken, kwam mijn nicht op het idee om een middagje samen te naaien zodat zij dit patroon meteen ook kon uitproberen.  Doordat ik nog nooit met decovil had gewerkt en dus absoluut niet wist wat te verwachten, maakte ik eerst een reistas voor mezelf en dus ook voor Yanne.  Het patroon van de Lotta-tas werd uitvergroot en op hoop van zege in elkaar gezet.  De combinatie: 'decovil - paspel - nieuwe naaimachine' was gewaagd maar uiteindelijk bleef het bij af en toe een 'wat-is-me-dat-hier'-moment.  Niet slecht voor een ongeschoolde naaister dus.  Hoewel ik nog een restje decovil heb en dit dus nog wel eens zal gebruiken, zal dit niet mijn favoriete materiaal worden om in naaiprojectjes te verwerken.  De volgende Lotta-tas zal met volumevlies en vlieseline gemaakt worden en bij een mooi resultaat zal dit een geschenkje worden voor Lotta (of zoals Yanne zegt: vo Totta = voor Lotta).


Het leuke stofje komt van soft-cactus en het patroontje vond ik bij de stoffemiekes.

1 opmerking:

  1. Hey Inne,

    idd niet slecht voor een ongeschoolde naaister ;-)

    Groetjes Lotte

    BeantwoordenVerwijderen