dinsdag 17 juni 2014

Doopsuikerzakjes

Geen paniek mama, ik ben niet zwanger!
Gisteren kreeg ik de vraag om eens mee na te denken hoe je een piramidetasje in elkaar zou kunnen steken met kamsnaps in plaats van een rits.  Het moest groot genoeg zijn om als doopsuikerzakje te dienen.  Even later kwam ik met dit idee:


Teken deze vorm met 6 driehoeken waarvan elke zijde 8cm meet.  
Knip dit 2 keer uit je stof (1x binnenstof, 1x voering)
Leg de goede kanten op elkaar.


Naai rondom rond, laat een keergat open.
Let op dat je keergat niet in de hoek begint. (Anders zorgt dit later voor problemen.)
Eventueel de stof kartelen of overlocken.


Schuif de 2 rechterhoeken in de linkerhoeken.  Zorg dat de puntjes mooi in elkaar passen.


Naai de boven- en onderrand nogmaals door (door de 4 lagen).


Keer de stof met de goede kant naar buiten door je keergat en naai dit dicht.


Wanneer je nu de 2 driehoekjes over elkaar trekt, heb je een piramidezakje.


Het zakje kan je afsluiten met kamsnaps.  (Bij gebrek aan kamsnaps, tekende ik ze op de stof!)

Wanneer je het zakje achteraf nog wil gebruiken om kleingeld in te bewaren, 
zou ik het wel verstevigen met vlieseline.

En voila, mijn eerste zelf gemaakte tutorial!

3 opmerkingen:

  1. merci, ik probeer het morgen ne keer uit! ( en voor de lezers die me kennen, nee t is ook niet voor mij!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Inne,

    Ik sta verstelt van wat je allemaal in je mars hebt, ge doe dat heeeeeeeeeeeeeel goe moek zeggen.

    Kijk er al naar uit wat het volgende is ;-)

    Groeten Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, je zal niet lang moeten wachten, Lotte, het volgende projectje komt er dit weekend aan. Deze keer weer iets voor de jongetjes! Misschien iets voor jou kindjes?!? Groetjes

      Verwijderen